IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
ziekte Van Kahler, veel vragen erover
Nicole
post Mar 8 2010, 05:29 PM
Post #1

Newbie
*

Group: Members
Member No.: 4683

Dag iedereen,

Ik ben de echtgenote van Marcel , en mijn man is al 2 weken chemo aan het volgen in Jette,daar hij de ziekte van kahler heeft.
Natuurlijk zit hij met veel vragen.
Maar volgens dat ik hier op het forum kan lezen,word er niet zo veel op gereageerd.
Hij krijgt ook een botversterker Zometa, zijn er nog mensen bij die er zich ziek van voelen?
Ik denk zelf,dat het deugd doet van met mensen te kunnen praten,die alles al doorstaan hebben,en er zich daarna beter door voelen,zodanig dat ge zelf terug moed kunt krijgen. Want te horen krijgen dat ge deze ziekte hebt en er niets anders op zit dan chemo en al de andere medicijnen,die men moet nemen,is wel een serieuze tegenslag die men te verwerken krijgt,maar blijkbaar word er niet zo veel over verteld.
Alvast hartelijk dank om dit te willen lezen en hopelijk krijgen wij van jullie nog heel wat lezen op dit forum.
Groetjes
Nicole
Go to the top of the page

+Quote Post
cmpadmin
post Mar 28 2010, 06:05 PM
Post #2

Newbie
*

Group: Administrators
Member No.: 147

QUOTE(Nicole @ Mar 8 2010, 05:29 PM) *
Dag iedereen,

Maar volgens dat ik hier op het forum kan lezen,word er niet zo veel op gereageerd.
Hij krijgt ook een botversterker Zometa, zijn er nog mensen bij die er zich ziek van voelen?

Nicole,

Het is natuurlijk jammer dat er zo weinig wordt gereageerd. Het CMP bestuur probeerd van alles, maar het lukt niet.

Wat de bijwerkingen van Zometa betreft heb ik op het Internet gekeken. De link die het meest informatie geeft is deze: http://www.consumed.nl/bijsluiters/2349/Zo...jectievloeistof .
Daar lezen we: Bijwerkingen die soms optreden, kunnen zijn: overgevoeligheidsreacties, hoge bloeddruk, kortademigheid, duizeligheid, slaapstoornissen, tintelingen of gevoelloosheid van handen of voeten, of diarree. Soms treden huidreacties op (roodheid en zwelling) op de plaats van infusie, en gevallen van uitslag, jeuk en pijn op de borst zijn waargenomen. Langzame hartslag en verwarring zijn zelden waargenomen. Anemie, een aandoening waarbij het aantal rode bloedcellen is verlaagd, is gemeld; lage tellingen van witte bloedcellen en bloedplaatjes werden waargenomen.
Mij lijkt toch het belangrijkste advies om met Uw behandelend geneesheer te spreken. Je staat er vaak verbaasd over wat men allemaal kan doen.

Nicolaas Vroom
CMP system administrator.

+Quote Post
Oma Mia
post Aug 9 2010, 07:48 PM
Post #3

Newbie
*

Group: Members
Member No.: 176

QUOTE (Nicole @ Mar 8 2010, 05:29 PM) *
Dag iedereen,

Ik ben de echtgenote van Marcel , en mijn man is al 2 weken chemo aan het volgen in Jette,daar hij de ziekte van kahler heeft.
Natuurlijk zit hij met veel vragen.
Ik denk zelf,dat het deugd doet van met mensen te kunnen praten,die alles al doorstaan hebben,en er zich daarna beter door voelen,zodanig dat ge zelf terug moed kunt krijgen. Want te horen krijgen dat ge deze ziekte hebt en er niets anders op zit dan chemo en al de andere medicijnen,die men moet nemen,is wel een serieuze tegenslag die men te verwerken krijgt,maar blijkbaar word er niet zo veel over verteld.
Alvast hartelijk dank om dit te willen lezen en hopelijk krijgen wij van jullie nog heel wat lezen op dit forum.
Groetjes
Nicole

Sorry dat ik niet rapper op je vraag antwoordde maar ik was in die periode net in het ziekenhuis voor een stamceltransplantatie en daardoor zag ik je vraag waarschijnlijk niet.
Ik ben ook wel ziek geweest van de chemo, vooral de eerste keer.
Van de zometa was ik niet ziek maar ben er wel al tamelijk vlug moeten mee stoppen daar ik er kaaknecrose (afbraak van het kaakbeen) van kreeg.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version Time is now: 6th September 2010 - 08:11 PM