Wat brengt kanker teweeg in een familie?, lezing door Lieve Vanderlinden inloophuis Leuven |
![]() ![]() |
Wat brengt kanker teweeg in een familie?, lezing door Lieve Vanderlinden inloophuis Leuven |
Feb 16 2006, 06:53 PM
|
|
|
Member ![]() ![]() Group: Members Posts: 22 Joined: 16-February 06 From: Nieuwrode, dorpje in het Hageland, deelgemeente van Holsbeek, grenst in het noord-oosten aan Aarschot en in zuid-westen aan Leuven Member No.: 20 |
Hallo
Morgen ga ik naar een lezing over wat kanker teweeg brengt in een familie. Deze lezing wordt gegeven in het inloophuis te Leuven door Lieve Vanderlinden. Zij is psychologe aan het UZ te Leuven. Ik ken haar al een tijdje en denk dat het een boeiende samenkomst zal worden. Ik zal er ook een nieuwe lotgenoot ontmoeten, ik ben eens benieuwd! Bij ons heeft mijn ziekte toch heel wat aanpassingen gevraagd van mijn gezinsleden: minder weggaan, rekening houden met moeilijkere dagen, oppassen voor infecties, ... ja, 't is nogal wat. Gelukkig kan ik op veel begrip rekenen! -------------------- Groetjes
Lieve |
|
|
|
Feb 17 2006, 08:18 PM
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 41 Joined: 15-February 06 Member No.: 18 |
Dag Lieve,
Ben benieuwd hoe je dag was vandaag ! Hopelijk was de bijeenkomst in Leuven inderdaad héél boeiend ... Misschien kan je er eens kort verslag van geven ? En een nieuwe lotgenoot ontmoeten, dat is wel aangenaam. (Natuurlijk liefst zo weinig mogelijk mensen die Kahler moeten krijgen maar we zijn natuurlijk héél benieuwd naar nieuwe lotgenoten en wensen hen graag welkom). Lieve, ik wou je nog iets vragen. Ik heb gezien dat er op de site van de cmp nu ook verwijzingen naar literatuur gemaakt worden. Ik heb een heel interessant boek gelezen over Euthanasie en aangezien er zoveel over te doen was de laatste dagen ivm die verpleegster en haar proces, lijkt het me wel het moment om alle mogelijke heel genuanceerde visies te kunnen lezen daarover. En dat is wat gebeurt in het boek met als titel Zoals ik het wil : gesprekken over euthanasie / Johanna Vlaminck en Marc Cosyns . - Roeselare : Roularta Books . - 220p. - Met foto's van Saskia Vanderstichele. Ik vond het een schitterend boek. Niet zomaar een "voor-en-tegen" boek, veel genuanceerder en met allerlei soorten mensen, zowel terminale patiënten , oud en jong, gelovigen , ongelovigen, hulpverleners, artsen, filosofen enz... Zou dit ergens zijn plaats kunnen vinden op het forum ? Nog iets heel anders en heel leuk om lezen is een roman, je zou het eigenlijk ook als jeugdboekje kunnen beschouwen. Het heeft in het Frans als titel : Oscar et la dame Rose. Ik heb aan dat boekje heel veel plezier gehad en het is geschreven door Eric Emmanuel Schmitt. Een filosoof die je kan terugvinden op internet. In het Nederlands heet het Oscar en oma Rozenrood denk ik (zou ik weer moeten opzoeken op internet) . Een aanrader ! Niet zwaar en je hebt het op een paar uurtjes tijd uit. Ik verklap de inhoud niet maar het gaf mij wel veel plezier niet lang na de eerste chemokuur. Nu ga ik de computer afsluiten want mijn "chicons" moeten in de oven. (Mijn witloof was bijna aan het aanbranden aiaiai, toch nog op het nippertje kunnen redden) Briljant filosoferend liet zij de aardappelen aanbranden hangt in mijn keuken Nog een heel goed weekend gewenst ! Groetjes Lut PS Blij dat Jaap's verhaal nu ook op de site staat ! -------------------- [b]Nog eens handtekening proberen wijzigen...
Een aantal dingen lukken hier niet. Best heel simpel houden lijkt me nu de oplossing, zoniet krijg ik allerlei foutmeldingen Lut |
|
|
|
![]() ![]() |
| Lo-Fi Version | Time is now: 6th September 2010 - 09:09 PM |